موانع ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

سخت گیری والدین

25 سال سن دارم، ولی به سبب سخت گیری های فراوان پدر و مادرم با خواستگاران در مسائل مادی، هنوز ازدواج نکرده ام، آیا این قدر سخت گیری لازم است؟

آنچه آموزه های دینی و روش اولیای الاهی به ما می آموزد، عدم سخت گیری با خواستگاران در مسائل مادی است. اگر خواستگاران شما شرایط مطلوب از جهت اعتقادات، اخلاق، اصالت خانوادگی و... و امکانات اولیه مادی را برای ازدواج دارند، سخت گیری والدین بزرگوار شما در مسائل مادی از جمله مهریه، خودرو، منزل و پول فراوان، شایسته نیست.

تاکید اولیای الاهی بر دین و اخلاق افراد بوده است. رسول خدا(ص) فرمود:
وقتی کسی به خواستگاری دخترتان آمد که از اخلاق و دین او راضی هستید، دخترتان را به ازدواجش درآورید که اگر چنین نکنید، آشوبی در زمین و فسادی بزرگ رخ خواهد داد.

آن بزرگوار در ازدواج دختر خود فاطمه زهرا (س) نیز اینگونه عمل کرد و بر خواستگار با ایمان دخترش، علی بن ابی طالب(ع) در مسائل مالی سخت نگرفت. در مواردی خواستگار، تحصیلات عالی خود را به پایان رسانده؛ ولی هنوز شاغل نشده است. روشن است که فرد تحصیل کرده بیکار نمی ماند؛ به ویژه اگر کمی از توقعات خود در نوع شغل بکاهد؛ پس منطقی نیست که در این صورت، به دلیل شاغل نبودن خواستگار، او را رد کنند.

ممکن است خواستگار شما تحصیلات عالی هم نداشته باشد؛ اما با فن و صنعت یا هنری آشنا است که می تواند با آن امرار معاش کند؛ ولی در حال حاضر هنوز شغل مناسبی نیافته. مهم این است که پدر و مادر شما در تحقیقات اولیه به این نکته برسند که این فرد، جربزه کار را دارد و کسی نیست که تن به کار نمی داده و سال ها سربار خانواده خود و دیگران بوده است.

بر اثر سخت گیری والدین، خواستگاران، یکی پس از دیگری رد می شوند و سن دختر بالا می رود و طبیعی است که به میزان بالا رفتن سن، فرصت ها نیز از بین خواهد رفت و اگر هم در سنین بالا ازدواج کند، بهار شوهرداری او می گذرد و در وجود نسل هم که میوه درخت ازدواج است، آثار نامطلوبی به جا می نهد.

باید از والدین عزیزی که در ازدواج فرزندانشان بی دلیل سخت می گیرند پرسید که آیا پدر و مادر خود شما نیز در ازدواجتان این قدر سخت گیری کرده بودند؟!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





24 آبان 1389برچسب:موانع ازدواج, :: 23:40 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 222
بازدید کل : 70298
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1